Założę się, że czasem każdy zastanawiał się, jak wygląda podejście dietetyka do jedzenia i zdrowego stylu życia. Przed Tobą 6 wskazówek, które są za mną na codzień, a Ty możesz wprowadzić je od zaraz!

1. Wyeliminuj przetworzoną żywność

Albo zredukuj jej ilość. Wszystko to, co starannie zapieczętowane z datą ważności na kilka lat to przodu jest co najmniej nienaturalne. Zastąp produkty przetworzone świeżym mięsem, prawdziwymi tłuszczami, naturalnym nabiałem oraz sezonowymi owocami i warzywami. To pierwsza z pozytywnych zmian, które możesz wprowadzić do swojej diety. Będzie ona miała wpływ na ogólny stan zdrowia. Wybierając produkty zacznij czytać ich etykiety.

2. Nie bój się jajek

Jajka jem bardzo często. Więcej o nich, możesz przeczytać tutaj. Są źródłem pełnowartościowego białka, kwasów tłuszczowych i witamin. Idealnie sprawdzają się na śniadanie: na miękko, na twardo, w koszulce, sadzone, jako omlet lub jajecznica. Zawsze możesz dodać do niech warzywa i zbilansowany posiłek gotowy.

3. Jedz więcej zdrowego tłuszczu

Awokado, orzechy, pestki oraz grecka oliwa z oliwek, olej z dyni lub polski olej lniany to produkty, które zawsze są w mojej kuchni. Są podstawą mojej diety, bo zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe. Nasz organizm nie potrafi syntetyzować, więc wyżej wymieniona żywność powinna gościć w naszym jadłospisie. Kwasy tłuszczowe działają przeciwzapalnie, mają korzystny wpływ na profil lipidowy i regulują odpowiedź immunologiczną.

Domowe frytki z warzywną sałatką

Domowe frytki z warzywną sałatką

4. Planuj swoje posiłki

Dzięki zaplanowanym zbilansowanym posiłkom nie będziesz miał czasu na myślenie o niezdrowych produktach. Gdy spada poziom cukru we krwi, nasz mózg wysyła sygnały, poprzez które szukamy jedzenia. Dlatego wcześniejsze planowanie i przygotowywanie zdrowych posiłków oraz przekąsek jest świetnym posunięciem, gdy dbasz o swoją linię.

5. Obserwuj swoje ciało

Nie można kategoryzować ludzi, bo każdy z nas jest inny i na każdego działa, co innego. Obserwowanie swojego ciała i wyłapywanie wysyłanych przez nie sygnałów to klucz do zindywidualizowanego żywienia. Zwracaj uwagę, na to co jesz. Jeśli po jakimś produkcie czujesz wzdęcia albo pogarsza Ci się cera – to znak, że właśnie on Ci nie służy i warto zastanowić się nad jego ograniczeniem lub wykluczeniem.

6. Pamiętaj o rozsądku

Nie każdy dzień jest idealny, tak samo nie każdy posiłek musi być super zdrowy, zbilansowany i przemyślany. Czasami zdarzy się jakąś zachcianka, nieplanowany batonik czy pizza u przyjaciół albo miseczka chipsów do planszówek. Pamiętaj o rozsądku, bo wszystko jest dla ludzi. Musisz tylko znaleźć swój balans.

Zdroworozsądkowe podejście do zdrowszego życia to moja najlepsza rada! Koniecznie o niej pamiętaj 😉

Udostępnij:Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on Twitter